luni, 28 februarie 2011

De ce asa?

     Nu am mai scris de cateva zile pentru ca am fost cu Florin la Sinaia invitati la o comferinta de lansare a unui proiect European.
     Azi as fi vrut sa va povestesc despre cum a inceput nebunia cu TURUL dar o sa o las fara suparare pe data viitoare caci intre timp am realizat ceva foarte interesant.
     Cel mai tare ma distreaza cand merg cu Florin undeva si oamenii nu inteleg ca daca este orb nu e si surd, mut, sau mai stiu eu ce... nu... ei aleg usor stanjeniti sa mi se adreseze mie si nu lui. Sa va dau un exemplu: in loc de...:
- "D-l Georgescu cati ani aveti?" intrebarea suna asa... "Cati ani are ...domnul?"si imi este adresata mie.
      Eu inca dupa atatia ani in compania lui Florin nu am reusit sa ma obisnuiesc cu tampenia asta... Ce Dumnezeu, chiar nu putem intelege ca putem comunica normal?
Am facut acest scurt intermezzo ca sa intelegeti de ce sunt asa contrariat. Dupa cum va spuneam in week-end am asistat cu Florin la lansarea unui program minunat intitulat "Toti copiii merg la scoala", program derulat de o asociatie formata din niste oameni foarte bine intentionati si care spre deosebire de alte proiecte pe care le-am mai intalnit isi asumau si lipsurile si scaparile...
     In general impresia mea este ca mare majoritate a acestor proiecte sunt doar o modalitate noua de a pune mana foarte usor pe niste bani,si nu putini.
Cei de acuma nu lasau aceasta impresie,dar ma intreb daca pe parcurs oamenii pe care vor sa-i pregateasca chiar vor avea o sansa de a putea continua aceasta initiativa sau va ramane doar ceva sublim de inutil....?
Deci cum spuneam la noi, la Romani empatia e in floare, ne place sa facem programe pentru saracii handicapati,care au atatea nevoi de nici ei nu mai stiu... Derulam programe de milioane de euro pentru a-i ajuta,pentru a-i integra, pentru a le fi lor mai bine, dar paradoxul e ca nimeni nu-i intreaba de ce au nevoie exact.
Daca nu intelegeti va explic imediat...Eu unul nu am auzit de nici un program de incluziune care sa aiba in staf specialsti din randurile categoriei de handicap pentru care vrem sa facem atatea lucruri nobile, eu nu am auzit sa-i consulte cineva in elaborarea strategiei.... Ia stati un pic si ganditi-va sau si mai bine de maine uitati-va in jur mai atent si vedeti cati oameni in carucior, orbi sau cu alte handicapuri vedeti pe strada,la voi la birou,in bar sau aiurea....
     Noi stim mai bine ce e mai bine pentru ei nu? Noi suntem normali si stim ca trebuie sa faca aia si ailalta ca asa spunem noi. DE CE? Pentru ca asa cum spune Florin care este doctorand in psihologie... apropo..., niste cretini care nu au nici o treaba cu ce le trebuie lor de fapt incearca sa aplice a doua zi ce au visat ei azinoapte.
     Ce e mai dragut este ca astia se impart in doua categorii:
1. PUNGASII CINSTITI, de vocatie, care nu au nici o treaba si vor doar banii. Astia sunt OK ca iau baii si se cara fara sa faca nimic. Nu prea avem ce comenta pe seama lor... si
2. IMBECILII BINE INTENTIONATI care cred ca ei STIU ce trebuie facut, ca au o gandire superioara si pot identifica fara putinta de tagada ce-i terbuie HANDICAPATULUI. Astia sunt cei mai periculosi ca se cred un fel de veterinari, adica ei stiu sa citesca semnele nu e nevoie sa vorbeasca cu Handicapatu' ca ....deh ce stie el ce e mai bine pentru el... doar e handicapat....nu?
Genul asata de oameni este mult mai periculos ca primul pentru ca ei chiar se agita si de cele mai multe ori reuseste sa creze un precedent atat de pagubos care nu face decat sa complice si mai tare o situatie si asa extrem de comlicata.
    Toata prostia asta coroborata cu nepasarea autoritatilor si a semenilor ii lasa pe cei care chiar au nevoie de o sansa total neputinciosi. Cel mai bun exemplu: Florin . Dupa multa carte si multe tentative esuate a reusit sa se angajeze la Institutul pentru Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap(sper ca am retinut corect titulatura) ca asistent cercetator. Toate bune si frumoase dar a venit MARINARU si la pus pe PITIC sa restructureze posturi in sitemu' bugetar CA ASTIA IE MULTI AI DREACU' si nu-i mai ramane lu NUTICA bani sa faca promo, turism,parcari si alte alea.... Cine credeti voi dragilor ca a fost dat afara primul? Normal handicapatu' care trebuia sa nu fie victima excluziunii sociale. Ce face el acum? Nimic. Se chinuie sa supravietuiasaca cu pensia de 7 mil. din care vreo 4 da la overdraft.Misto nu?
     Si atunci cum sa nu te intrebi.... unde dracu se duc milioanele alea de euro?.;..ca eu nu vad toti handicapatii aia promisi prin programe ca vor fi integrati sa apara pe undeva...poate s-au speriat saracii de atata bine cat li se promite si s-au ascuns, sau poate chiar nu face nimeni nimic de fapt decat sa se bata cu caramida in piept si o sa ajungem ca in bancul cu maimuta cand vedem cate unul sa ne scuipam in san si sa ne miram..."UITE MAICA CA SI VORBESTE"
 

Un comentariu:

  1. Uhh cat de trist... asta e lumea in care traim din pacate. Imi e chiar ciuda, Florin e chiar un tip destept, placut si are multe de spus! E pacat de felul in care se poarta lumea cu el ! Ne mai trebuie zeci de ani ca sa ne educam :(

    Maggie A.

    RăspundețiȘtergere